Hinna Hills Mikrobryggeri

Hinna Hills Mikrobryggeri

torsdag 9. juli 2015

Batch #5 - Black Sails

Andre all-grain batch ble satt i midten av juni. Det ble en black IPA á la 7 Fjells Svartediket, min variant fikk etter litt frem og tilbake navnet Black Sails.


Brygget skal snart være ferdig og klar for smaking. 14 dagers karbonisering og 1 uke på kjølerommet er unnagjort, og jeg tenkte å åpne siste flaska som ble tappet (var kun ei halvfull 0,33 flaske) i kveld. Spent som fy fant jeg denne frem, og fant frem jekken...

Waowww som det smalt...

Alt innholdet dryppet ned fra taket, og kjøkkenet dunstet humle (ikke alle som var like fornøyde i heimen, kan du si).

Trengte å roe nervene litt etterpå, så etter en kjapp kjøkken-takvask, jekket jeg isteden en Lervig Blonde Ale (ny-sluppet idag).



Denne ga jeg karakteren 3,75 på Untappd. God øl, men litt "enkel" etter min smak.

Blir ikke åpnet flere Black Sails i dag, tenker jeg printer ut etiketter i morgen, så blir det ny prøvesmaking neste uke. Gleder meg. Men da skal det jekkes utendørs!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar